wymiana tulei pływających Vectra B

sweetladymua - miłość to nie pluszowy miś...ani kwiaty... to też ...

Temat: [odradzam] zaklad mechaniczny na Shell'u
Pojechalem do nich parę dni temu ze sprawą która nie wymagała wiele doświadczenia. Poprosiłem o diagnozę tylnego zawieszenia w opelku vectra B combi. Autko wjechało na kanał po czym trzech mechaników po kolei wchodziło i zaglądało. Dowiedziałem się że do wymiany jest tuleja główna wahacza lewa i prawa. Zaciekawilo mnie tylko w jaki sposób stwierdzili co stuka jak elementy zawieszenia były obciążone- nie podnieśli auta. Zadowolony, zamówiłem części, zapłaciłem 20zł za usługę i pojechałem do domu. Nie dawało mi to jednak spokoju, więc wjechałem sobie na kanał, podniosłem lewą a później prawą stronę auta i okazało się że wybite są: lewa tuleja główna wahacza, lewa tuleja pływająca górna, prawa tuleja pływająca dolna, dwie gumy na drążku stabilizatora. Po podniesieniu auta, prawym kołem ruszałem po 2cm w głąb auta i na zewnątrz. Gdybym posłuchał szanownych mechaników, stukało by sobie nadal aż pewnego pięknego dnia (w najgorszym wypadku) któraś z tulei by sobie pękła.
Nie wiem czy dobrze opisałem elementy zawieszenia ale według mnie one się tak nazywają :)
Źródło: bcc.forumbrzeg.pl/viewtopic.php?t=1196



Temat: Puka w zawieszeniu
Witam! mam problem z tylnym zawieszeniem w Vectrze B. Otoz po wymianie tulejek glownych i plywajacych po najechaniu na studzienke rzuca tylem auta. Zauwazylem ze bardziej zarzuca podczas gdy prawe tylne kolo najedzie na studzienke. Bylem na geometrii w 2 roznych warsztatach i w obydwu powiedzieli mi to samo. Przod ok, lewe tylne kolo ok a prawe tylne ucieka "przodem" do srodka auta o ok 4-5mm.
Wyglada to mniej wiecej tak:

| |

|


Nie da rady nic z tym zrobic bo nie ma juz wiecej regulaji na wahaczu.W obudwu warsztatach polecili mi zebym rozwiercil dziury na wahaczu aby powiekszyc zakres regulacji. Jednak nie dawala mi spokoju mysl ze przed wymiana tulejek (marzec 2008) wszystko bylo ok a teraz nie, wiec jeszcze raz wymienilem tuleje glowna w prawym wahaczu. Tulejka byla wcisnieta zgodnie z oznaczeniem. Tulejka Febi. Jednak po jej wymienie nic sie nie zmienilo. W zasadzie tylko ta tulejka ma wplyw na regulacje wahacza wiec nie wiem co moze byc nie tak. Amory sprawdzalem i sa ok. Auto na gladkiej nawierzchni jedzie idealnie.
Sprawdzalem opony, to tez nie jest ich wina. Moze ktos uporal sie z takim problemem i moze mi pomoc?
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=43799


Temat: stuki w okolicach tylniego prawego kola
stuki w okolicach tylniego prawego kola
  witam mam vectre C z 2002roku 2.2dti i mam problem cos mi stuka w okolicach tylnego prawego kola.Bylem w warsztacie powiedzieli mi ze do wymiany jest tuleja plywajaca wachacza gornego wiec wymienilem caly wachacz i nadal stuka wiec nastepnym krokiem bylo wymiana amortyzatorow powiedzili ze to na 100% amortyzatory wymienilem na nowe i dalej stuka co to moze byc mechanicy rozkladaja ręce jest to dziwny odglos jak wpada sie w dziure to slychac jak by cos metalowego udezalo i jest to jednorazowe uderzenie.Bagaznik tez oproznilem bo myslalem ze to cos w bagazniku sie wala ale sprawdzilem i jest wszystko ok POMOCY
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=44992


Temat: jak zmaterializować 20 tys złotych ?

 
kwota 20 tys to juz sporo i mozna szeroko sie rozgladac i przebierac w ofertach:

tak na szybko co mi sie rzuca z moich doswiadczen - (tem mam prawie 2 w kłąbie :D ):

Vectra B - w tej kasie dostaniesz polift z ostatnich lat produkcji - 2001 rok - 2.0 DTH lub lepiej 2.2 DTR - spalanie ok 6 - 7 l ropki, lubia dobre paliwa, wady - w 2.0 pompy przy slabej jakosci ropie lubia padnac - koszt regeneracji od 800 do 1500 zl, tak jak koledzy napisali - tylne zawieszenie na polskich dziurach lubi sie wyrobic - komplet tuleji pływających z wymiana ok. 400 zł ...

Scenic - 2001/2002 r - teraz smigam takim 1.6 w gazie - w sumie dosc wygodne auto, 3 tys od poczatku grudnia i bez zastrzezen

Honda - celujesz w mniejsze auta wiec Civik - braciak ma 2.08m i chwile temu ganial Civikiem VI gen. w coupe ... nisko siedzisz, dosc wygodne - ale za toba duzo miejsca nie bedzie.

Accord bylaby dobrym rozwiazaniem - ale pewnie chcesz mniejsze auta.

Przy Twoim wzroscie probowalbym sie wcelowac w pseudo mini-vany.
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=4334


Temat: [s] moja vectra 2.0 DTI y20dth
jestesmy 3 wlascicielem od nowosci. Pierwszym byl niemiec (auto zarejestrowal 27 pazdziernika 2000 roku) ktory nie ogarnal bajery w zime i wjechal w wiate przystanku i potracil czlowieka. Uszkodzona byla lekko maska (wyklepana) blotnik (wymieniony na nowy), zbita lampa (tez nowa) i troche wgiety dach (naprawiony). Podluznice, poduszki, napinacze, wzmocnienia, chlodnice, zawieszenie-to wszystko bylo cale, nieruszane i nieuszkodzone. Po paru miesiacach od nowosci vectra byla juz w polsce w posiadaniu mojego wujka, ktory zlecil jej naprawe. Pierwszy raz zarejestrowana zostala w polsce dnia 22 lutego 2001roku (czyli 4miesiace od nowosci). Gdy my ja kupilismy w 2004roku miala przejechane 125tys km. Przez 5 lat nic, ale to nic sie nie zepsulo. Obecny stan licznika to 224tys km. W tej chwili vectra stoi na warsztacie i robione jest tylne zawieszenie (tuleje plywajace i inne tuleje z tylu, z przodu tez, oprocz tego gumy stabilizatorow, olej, filtry, swiece zarowe, tylna poduszka pod silnikiem). Laczniki stabilizatora wymienione na jesieni zeszlego roku tak samo jak koncowki drazkow kierowniczych. W sobote wielkanocna wymienilem z tylu klocki na TRW, z przodu tez sa prawie nowe bo chyba w zime je wymienialismy (tez TRW).
Na jesieni zmieniane byly tez przewody przelewowe.

Co do wad: do pomalowania przedni zderzak (odpryskuje lakier od kamyczkow) i dach bo porysowany troche (taki byl jak juz kupilismy). Ognisk rdzy jakichs strasznych nie ma.

W sumie to wszystko, auto zawsze legalnie przechodzilo przeglady, w marcu robilem przeglad-amortyzatory wszystkie byly sprawne w zakrecie 69-72%. Gdzies mam nawet wydruk.

Mimo swoich wad (jedynie chyba wymienionych wyzej lakierniczych) auto jest w tym momencie praktycznie perfekt. Silnik oleju praktycznie nie bierze-od wymiany do wymiany czyli 15tys km ubywa moze z 0.3-0.5litra (to jest nic).

Auto musialo byc pewne bo codziennie nim dojezdzam do szkoly, a nie chcialem, zeby mi po drodze stanelo czy bym sie zabil gdzies na drzewie.

Ogolnie to nie mam nic do ukrycia. Mozna przyjechac, obejzec, przejechac sie. Tzn w czwartek bo jutro wieczorem odbieram od mechanika z wymiany tej poduszki i zawieszenia.

Ubezpieczenie wazne do 22 lutego 2010 a przeglad do 11 marca 2010.

Wyposazenie dosc bogate (wersja edition2000), climatronic (sprawny), 4 poduchy, welur, absy itp, kiera w skorze, wykonczenie drewnopodobne, radyjko CDR500 (gra przyzwoicie).
Źródło: driversteam.pl/viewtopic.php?t=551




 

Powered by WordPress dla [sweetladymua - miłość to nie pluszowy miś...ani kwiaty... to też ...]. Design by Free WordPress Themes.